Skip To Content
Sportieve topversie

Sportieve topversie met riante bagageruimte:

Opel start de verkoop dynamische Astra Sports Tourer GSe

 

Krachtig, dynamisch en geëlektrificeerd – zo zijn de modellen van Opels nieuwe label GSe te karakteriseren. Na de Opel Grandland GSe en Astra GSe is nu ook het derde lid van de GSe familie te bestellen: de Astra Sports Tourer GSe.

 

Net als alle GSe modellen van Opel doet ook de stationwagenvariant van de ‘Grand Sport electric’ zijn naam eer aan. De nieuwe Astra Sports Tourer GSe prikkelt met zijn dynamische rijeigenschappen, sportieve onderstel, onderscheidende GSe design en lokaal emissievrije plug-in hybride-aandrijving – zonder in te leveren op praktische bruikbaarheid voor iedere dag. Het model combineert het beste van meerdere werelden: pure rijdynamiek, verantwoord rijplezier en tot 1.553 liter bagageruimte. De sportieve, onderscheidende en rijk uitgeruste Astra Sports Tourer GSe is nu te bestellen voor prijzen vanaf € 51.900 (incl. BTW).

 

“De nieuwe Opel Astra Sports Tourer GSe is een indrukwekkende stationwagen. Met zijn scherpe vormgeving straalt hij rijplezier uit, voor de hele familie. De GSe staat voor pure rijdynamiek, lokaal emissievrije mobiliteit en veel ruimte voor dagelijks gebruik”, vertelt Florian Huettl, de CEO van Opel.

 

Sportief onderstel en krachtige plug-in hybride-aandrijving

 

De krachtige plug-in hybride-aandrijflijn en het sportieve onderstel zijn de basis voor het GSe specifieke, dynamische rijgedrag van deze Astra Sports Tourer. De GSe wordt aangedreven door een 133 kW (180 pk) sterke 1,6-liter viercilindermotor die optimaal samenwerkt met een 81 kW (110 pk) elektromotor, goed voor een systeemvermogen van 165 kW (225 pk) en 360 Nm koppel. Het brandstofverbruik is vastgesteld op 1,1-1,2 l/100 km met een bijbehorende CO2-emissie van 25-26 g/km (gecombineerd, WLTP). De acceleratie van 0-100 km/u duurt 7,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 235 km/u. De elektromotor in de Astra Sports Tourer GSe wordt gevoed door een 12,4 kWh lithium-ion-batterij. Daarmee kan een afstand tot 63 kilometer (WLTP) volledig elektrisch worden gereden (in de stad volgens WLTP: 66-71 km). In de volledig elektrische rijmodus is een topsnelheid van 135 km/u mogelijk.

 

Het onderstel van de Astra Sports Tourer GSe is 10 mm verlaagd en specifiek afgesteld voor optimaal dynamisch rijplezier. Daarmee is de GSe nog wendbaarder en preciezer vergeleken met de reguliere versies van de winnaar van het Gouden Stuurwiel 2022. De wielophanging met speciale vering en hydraulische schokdempers voor én achter maken het rijden niet alleen dynamischer, maar ook comfortabeler dankzij KONI FSD-technologie (Frequency Selective Damping). De dempers stemmen de vereiste dempkracht af op de frequentie van de bewegingen van de auto. Daardoor zijn verschillende dempingskarakteristieken mogelijk voor comfortabel rijden bij hoge bewegingsfrequenties en voor sportief rijden met direct contact met de weg bij lagere frequenties.

 

De instellingen van het ESP zijn ook hierop aangepast: het elektronische stabiliteitsprogramma grijpt later in, zodat de bestuurder de GSe nog dynamischer kan berijden. De Astra Sports Tourer GSe is uitzonderlijk stabiel en volgt exact de lijn die de bestuurder wil, op hoge snelheden, tijdens het remmen én in bochten. De besturing is specifiek voor de GSe afgesteld en reageert nog directer op de input van de bestuurder.

 

 

 

 

Helder en strak Astra-design met sportievere uitstraling en GSe-accenten

 

De Opel Astra Sports Tourer GSe is een echte blikvanger. Hij onderscheidt zich met zijn sportievere looks met exclusieve 18-inch lichtmetalen wielen – gedeeltelijk gepolijst en gedeeltelijk zwart gelakt – en de kenmerkende GSe voorbumper en diffuser aan de achterzijde. Binnenin zijn specifieke AGR-gecertificeerde GSe sportstoelen standaard, die de bestuurder en de voorpassagier stevig omvatten. Stoelverwarming voorin en het verwarmbare stuurwiel zorgen voor extra comfort in de koude wintermaanden.

 

Een andere belangrijke eigenschap van de Astra Sports Tourer GSe is zijn praktische bruikbaarheid. De bagageruimte biedt een inhoud van 516 liter met de achterbank in de normale positie en is uit te breiden tot maar liefst 1.553 liter door de tweede zitrij neer te klappen. Koffers en andere voorwerpen zijn eenvoudig in te laden via de grote achterklep, die optioneel automatisch opent en sluit met een simpele voetbeweging van de gebruiker.

 

Wat betreft veiligheid is de Astra Sports Tourer GSe volledig up-to-date en uitgerust met een groot aantal geavanceerde rijhulpsystemen. Tot de standaarduitrusting behoort het Intelli-Drive-systeem van Opel, dat de bestuurder waarschuwt en indien nodig ingrijpt als een aanrijding dreigt. Het systeem combineert diverse technologieën, zoals een actieve noodremassistentie, voetgangers- en alertheidsdetectie, rijstrookassistent, verkeersbordherkenning, waarschuwing voor kruisend verkeer, waarschuwing voor voertuigen in de dode hoek en een automatische snelheidsassistent met stopfunctie. Parkeerassistentie voor en achter en een 360o Intelli-Vision-camera om de bestuurder te ondersteunen bij parkeren en manoeuvreren behoren eveneens tot de standaarduitrusting.

 

Verder kun je in de nieuwe Opel Astra Sports Tourer GSe rekenen op een digitale cockpitbeleving met een 10-inch centrale touchscreen, 10-inch instrumentenpaneel en uitstekende connectiviteit dankzij het multimedia-/navigatiesysteem met Apple CarPlay en Android Auto. Geschikte smartphones zijn daarbij eenvoudig op te laden via het draadloze laadpunt in de middenconsole.